انتخابات

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش فلسطین، از آغاز جنگ علیه غزه ۸۶۷۲ دانش‌آموز در حملات ارتش اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیده و ۱۴۵۸۳ نفر دیگر زخمی شدند.

آمار ناراحت کننده از شهادت دانش‌آموزان و تخریب مدارس در غزه / جنایت‌های رژیم اشغالگر ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، اردیبهشت امسال  مرکز دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه با انتشار گزارشی فاش کرد: ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در جریان تجاوزات مداوم خود به نوار غزه از ۷ اکتبر گذتشه، تعدادی از مدارس این باریکه را به پایگاه‌های نظامی و مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است.

در این گزارش به این نکته اشاره شده که  اسرائیل عمداً در حال نظامی کردن زیرساخت‌های غیرنظامی و تبدیل مدارس و مراکز آموزشی به پایگاه‌های نظامی به عنوان بخشی از حمله نظامی مداوم خود به نوار غزه برای هفتمین ماه است. 

آن طور که این مرکز اعلام کرده، ارتش اشغالگر اسرائیل نه تنها به طور برنامه‌ریزی شده و گسترده مدارس را با بمباران و تخریب گسترده هدف قرار می‌دهد و غیرنظامیانی را که به مدارس فرار کرده‌اند، قتل‌عام و اعدام می‌کند، بلکه تعدادی از مدارس را به پایگاه‌های نظامی و محل تمرکز نیروها و وسایل جنگی، مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است که نقض آشکار قوانین بین المللی و قوانین جنگ به شمار می‌رود.

براساس آمارهای اعلام شده در این گزارش، اسرائیل ۸۰ درصد مدارس غزه را به طور کامل یا جزئی ویران کرده است.

امروز هم وبگاه قدس الاخباریه گزارش داد: از  آغاز جنگ علیه غزه ۸۶۷۲ دانش‌آموز در حملات ارتش اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیده و ۱۴۵۸۳ نفر دیگر زخمی شدند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش فلسطین هم هفته نخست تیر ماه امسال در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه، ۳۵۰ معلم شهید شده‌ اند.

این موضوع در حالی است که وزارت آموزش و پرورش فلسطین آماری از تبعات جنگ علیه نوار غزه بر دانش آموزان منتشر و اعلام کرد که ۸۰۰ هزار نفر در این منطقه از تحصیل بازماندند.

خبرگزاری عربی ۲۱ نوشت: وزارت آموزش و پرورش فلسطین در نوار غزه در بیانیه ای اعلام کرد که ۴۰ هزار دانش آموز امسال نتوانستند در امتحانات شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.